סול וולמן

 

 

בעלי חברת סול וולמן מדרסים 
 www.swmidrasim.co.il 

 

 

כפות הרגליים הן החוליה המקשרת בין הגוף לקרקע. כפות הרגליים מאפשרות בסיס יציב שמאפשר לנו לעמוד בבטחה, לרוץ, לקפוץ ולשחק. מנח כפות הרגליים ומידת הפעילות שלהן ביחס לקרקע משפיעים על הגוף כולו. אצל אצנים כפות הרגליים הן החוליה המקשרת בין התנועות המגוונות שנדרשות במהלך הריצה לבין שרשרת הפעולות הקינטיות בחלקים הגבוהים יותר של הגוף.
מבנה כף הרגל האנושית מורכב ביותר. כף הרגל מכילה 26 עצמות, 33 מפרקים ורשת של יותר מ-100 גידים, שרירים ורצועות כמו גם כלי דם ועצבים. הדרישות שמוטלות על כף הרגל במהלך הריצה עצומות .כפות רגליו של אצן עומדות בעומסים חוזרים ונשנים ומכאן גם הפוטנציאל לנזק. עם כל התנועות המהירות בזמן הריצה ,אין זה פלא שהכוחות שפועלים על כפות רגליו של אצן הם בעלי פוטנציאל הנזק הגדול..

פציעות ברגליים ,שוקיים (שברי מאמץ) וכאבי ברכיים הן השכיחות ביותר אצל אצנים. על מנת להגביר את המודעות של אצנים ושל אנשי המקצוע הסובבים אותם פרסמה המחלקה לרפואת ספורט הנחיות לשמירה על בריאות כף הרגל ותפקודה הנכון. 
בזמן הריצה התגובה של הכוחות שפועלים מן הקרקע עוברת מכפות הרגליים, דרך מפרקי הגוף, השרירים, העצמות והגידים. לכן חשוב מאד שמירה על יציבות נכונה של כפות הרגליים ולבלימת זעזועים ..
כאשר הבסיס יציב, ומוגן עם בלימת זעזועים, גדל הסיכוי לרוץ טוב יותר ולשמור על בריאות מיטבית. אי הקפדה על בסיס נכון עלולות לפגום בדפוס השרשרת הקינטית ולפציעות.
כאשר קיימת מכאניקה לא תקינה של כף הרגל, כאשר המנח והתנועה של הרגל במהלך המפגש שלה עם הקרקע אינם נכונים, עלולות להיווצר פציעות.
שימוש במדרסים ישפר את היעילות המכאנית של כף הרגל ובכך להפחית את העומס ויבלום את הזעזועים העוברים מכפות הרגליים דרך הקרסול וברך לשאר חלקי הגוף ויאפשר מגע נכון יותר של כף הרגל במהלך התנועה.
מדרס טוב מתקן את העיוות המכאני שנוצר כתוצאה מליקויים אורתופדיים או כתוצאה מחולשה או מקריסה של מבנים בכף הרגל.
המדרסים מיוצרים בהתאמה אישית לכל אצן. מדרס כזה צריך להיות מיוצר על ידי איש מקצוע מוסמך ומיומן.
חשוב לדעת שהרבה מהפציעות אפשר לצמצם ואף למנוע לחלוטין על ידי שימוש במדרסים בהתאמה אישית. ברגע שהמדרס מותאם אישית לכף הרגל הוא מותאם לבעיות הספציפיות של האצן (רגל שטוחה, קשת גבוהה, קריסה פנימית ועוד), משפר את האחיזה של הרגל בנעל הספציפית, מפזר באופן הטוב ביותר את העומס על כפות הרגליים בולם את הזעזועים ומשפר את מנח כף הרגל.